Trello – koostööd hõlbustav planeerimisvahend

Tööleht

Trello on üllatavalt laialdaste rakendusvõimalustega veebipõhine planeerimise ja koostöö korralduse vahend, mis leiab kasutust nii õppetöö raames kui ka projektide juhtimisel või lihtsalt elusündmuste kavandamisel. Trellot saab kasutada nii veebibrauseris kui ka mobiilseadmetes: rakendused on saadaval iOSi ja Androidi jaoks. Trello sobib ka Windows 8 operatsioonisüsteemiga töötavatele tahvelarvutitele. Keskkond võimaldab sisse logida Google’i kasutajakontoga, selle puudumisel tuleb luua uus Trello kasutajakonto.

Trello koostiselemendid

Peamine koostiselement on tahvel (board), mis koondab projekti, ürituse või muu planeeritava ettevõtmistega seotud tegevusi ja infot. Tahvlid võivad kuuluda autori määratud organisatsioonile, mis võimaldab jagada tahvlit selle organisatsiooniga seotud kasutajatega automaatselt.

Tahvlil paiknevad nimekirjad (list) (1), mis koosnevad kaartidest (cards) (2), millele on näiteks võimalik lisada sisu, kommentaare, siduda inimestega. Kaarte saab lohistada hiirega nimekirjade vahel. Tahvli seaded (4), kasutajate (3) ja nimekirjade (5) lisamise funktsioonid asuvad tahvli parempoolses osas.

Käed külge

Uue tahvli loomiseks logige sisse ja vajutage nupule New Board. Valige tahvlile sobilik pealkiri. Valige või jätke tühjaks organisatsiooni info ning valige sobilik nähtavuse aste: vaikimisi on tahvel nähtav ainult autorile ja valitud isikutele (private), kuid on võimalik luua avalikkusele nähtav tahvel (public). Samuti on võimalik luua vaid konkreetse organisatsiooniga seotud kasutajatele nähtav tahvel (organization). Tahvli redigeerimine ja täiendamine on võimaldatud üldjuhul ainult kutsutud kasutajatele. Kinnitamiseks vajutage nupule Create.

Värskelt loodud tahvlil on kohe olemas kolm nimekirja, mille kohandamisega saate viivitamatult alustada.

Nimekirja pealkirja muutmiseks klõpsake hiirega sellel ja sisestage uus pealkiri ning vajutage nupule Save.

Nimekirja parempoolses ülemises nurgas asuv menüü nupp annab ligipääsu järgmistele tegevustele:

  1. Lisa nimekirjale uus kaart
  2. Tee nimekirjast koopia
  3. Liiguta nimekiri teisele tahvlile
  4. Jälgi muudatusi
  5. Teisalda kõik nimekirjas olevad kaardid teise nimekirja
  6. Arhiveeri kõik nimekirjas olevad kaardid
  7. Arhiveeri nimekiri tervikuna (kaob tahvlilt)

Uue kaardi kiireks lisamiseks tuleb vajutada nimekirja lõpus olevale nupule Add a card, kirjutada sisse tegevuse pealkiri ja vajutada nupule Add või vajutada klahvile Enter. Viimase puhul saate kohe jätkata järgmise kaardi sisestamisega, mis on väga mugav näiteks ajurünnakus genereeritavate ideede üleskirjutamiseks.

Nüüd kaardile klõpsates saate muuta selle sisu ja omadusi:

  1. Määra värvisilt
  2. Määra vastutajad
  3. Lisa checklist’i
  4. Lisa täitmise tähtaeg
  5. Lisa fail. Faili on võimalik lisada
    Google Drive’ist, Dropboxist või oma arvutist.
  6. Liiguta kaart teise nimekirja
  7. Jälgi muudatusi
  8. Hääleta
  9. Arhiveeri kaart

Nimekirjas näevad täiendatud kaardid väga informatiivsed välja tänu sisule viitavatele ikoonidele ja värvisiltidele:

Inspiratsiooni ja rakendamise ideid leiab Trello tutvustavatelt lehekülgedelt: https://trello.com/landing ja https://trello.com/tour

Tags:

Autorist