Esimesed sammud Second Life’s

Tööleht
Second Life on virtuaalne maailm, kus toimib oma majandussüsteem ning mille sisu, olemuse ja tegevused kujundavad just selle kasutajad. Paljud koolid korraldavad Second Life’i keskkonnas erinevaid õppetegevusi alates loengutest ja lõpetades suuremahuliste simulatsioonidega – seda kõike annab Second Life’i enda vahenditega üpris lihtsalt teha. Tavapäraselt on Second Life’i keskkonnas korraga sees umbes 75 000 kasutajat, kes kõik kas korraldavad virtuaalset tegevust või osalevad mõnes.

Second Life’i esmakordseks külastamiseks on soovitatav varuda natuke aega ja mõelda välja mõni teema, millega soovite täpsemalt tutvust teha – selles suures virtuaalmaailmas on kasulik esimeste sammude astumiseks uurida kindlaid ennast huvitavaid teemasid, et saada põhjalik ülevaade Second Life’i võimalustest. Veelgi parem oleks, kui esimene kord külastaksite Second Life’i koos mõne kaaslasega ning prooviks seal ringi liikuda üheskoos.

Siinse juhendiga anname mõned nõuanded, kuidas jõuda Second Life’i ja kuidas seal ringi liikuda.

Kasutajakonto loomine ja klientprogrammi allalaadimine

Second Life’i keskkonna kasutamiseks on esmalt vaja luua endale kasutajakonto aadressil http://join.secondlife.com. Samuti on vaja arvutisse paigaldada sobiv klientprogramm.

Kasutajakonto loomine koosneb kolmest etapist:

  • Loodava virtuaalse isiku (avatar) nime ja esialgse välimuse valimine ning avatari omaniku isikuinfo sisestamine. NB! Second Life’i konto loomisel on võimalik ise valida ainult avatari eesnime – perekonnanime saab valida pärast eesnime sisestamist, klõpsates nupul „Get available last names”. Kõik lehel olevad väljad tuleb õige infoga ära täita.
    Loodava avatari ees- ja perekonnanimest ning paroolist saab Sinu võti Second Life’i sisselogimisel – jäta need kindlasti meelde!
  • Konto aktiveerimine, klõpsates e-postile saabunud kirjas vastaval lingil.
  • Second Life’i klientprogrammi allalaadimine. Kohe pärast konto aktiveerimist pakutakse allalaadimiseks arvutisse sobivat Second Life’i klientprogrammi, mis tuleb arvutisse paigaldada (vajadusel küsige abi vastavalt tarkurilt). NB! Second Life’i klientprogramm ootab arvutilt päris palju võimsust – soovitatav on kasutada võimalikult uut arvutit. Second Life’i kasutamiseks on samuti vaja püsivat kiiret (vähemalt 1 Mbit/s) internetiühendust.

Siinse juhendi tarvis on loodud avatar nimega Pets Ghost ja tema parool on tulnukas17. Võid uue kasutajakonto loomise asemel Second Life’iesimeseks külastuseks kasutada ka Pets Ghost’i kontot 😉

Second Life’i käivitamine ja esmakordne sisselogimine

Ava Second Life’i klientprogramm oma arvutist: Start -> All Programs -> Second Life -> Second Life (Mac OS X: Finder -> Applications -> Second Life).

Second Life’i sisselogimiseks tuleb eelnevalt Sinu loodud avatari andmed sisestada väljadele „First Name”, „Last Name” ja „Password” ning klikkida nupul „Log In”.

Esmakordsel sisselogimisel kuvatakse Sulle keskkonna reeglid, millega nõustumiseks tuleb teha linnuke kasti „I Agree to the Terms of Service” ning klõpsata nupul„Continue”.

Second Life koosneb tuhandetest kasutajatele kuuluvatest saartest – esimest korda sisse logides viiakse Sinu avatar ühele mitmetest sissejuhatavatest saartest (Help Island), kus on võimalik proovida järele, kuidas keskkonnas liikuda, kuidas enda välimust muuta jne. Saarel viibivate vabatahtlike käest saab küsida abi ennast huvitavate tegevuste kohta või lihtsalt proovida, kuidas selles keskkonnas suhelda teiste avataridega. Samuti saab alguses abi „Tutorialist” (1), mis juhendab esimesi samme tegema. Kogu tegevus sellel saarel käib peamiselt inglise keeles.

Second Life’i klientprogrammis on palju valikuid, aga peamised neist on näha otse akna allservas:

  • Communicate (2) – suhtle jutuka (Chat) ja häälkõne (Talk) abil. Võimalik on rääkida kõigiga korraga enda ümber või ainult konkreetse isikuga.
  • Fly (3) – alusta lendamist. Just seda see tähendabki: Second Life’i keskkonnas on võimalik ringi lennata. See võimalus on väga kasulik saartest parema pildi saamiseks ja kiirelt ühest kohas teise liikumiseks. Lendamise lõpetamiseks klõpsa nupul „Stop Flying”.
  • Snapshot (4) – tee endale nähtavast pilt ja salvesta see oma arvutisse.
  • Search (5) – otsi kohti, inimesi, üritusi, asju jm Second Life’i keskkonnas. Väga kasulik tööriist konkreetsete teemade ja tegevuste leidmiseks.
  • Build (6) – ehita. See nupp on aktiivne kohtades, kus saad ise asju ehitada.
  • Map ja Mini-Map (7) – Second Life’i maailma kaardid, mille abil saad uusi kohti otsida ning ülevaate, kus Sa ise hetkel asud.
  • Inventory (8) – Sinu varalaegas, kuhu saab koguda esemeid, viiteid kohtadele Second Life’is, infotahvleid, riideid jne. Varalaeka maht ei ole piiratud ning sinna saab panna isegi maja.

Liikumine Second Life’is

Ringiliikumiseks on kõige lihtsam kasutada klaviatuuri nooleklahve. Kui see on liialt keeruline, siis võib kasutada ka liikumise kontrollpaneeli, mille saab avada menüüst„View”, klõpsates tekstil „Movement Controls” – selle paneeli peal piisab liigutuste tegemiseks hiirega vastaval noolel klõpsamisest.

Õhkutõusmiseks ja ringilendamiseks kliki nupul „Fly” ning kasuta taas nooleklahve. Kõrgemale ja madalamale saab tõusta/laskuda, kasutades klaviatuuril klahve „Page Up”ja „Page Down” (või klõpsates sobivatel nuppudel liikumise kontrollpaneelil).

Second Life’i keskkonnas ei ole võimalik oma tegelaskujule liiga teha (isegi kõrgelt alla kukkumine ei tee avatarile midagi). Seega ei ole vaja karta lendamist või vee alla minemist.

Tavapäraselt näed Sa maailma oma avatari selja tagant ning pead ringi vaatamiseks alati avatari liigutama. Samas on võimalik kaamera vaatevälja (sinu vaateväli maailmale ongi siinses mõistes kaamera vaateväli) muuta, hoides all klaviatuuril ALT-klahvi ning klõpsates (või ka lohistades) hiirega huvipakkuval vaatel.

Avatari välimuse muutmine

Välimuse muutmiseks tuleb teha paremklõps oma tegelaskuju peal ning valida sektor „Appearance”.

Muuta on võimalik peaaegu kõike, alates keha kujust ja naha värvist kuni kinnaste ning sokkideni. „Appearance’i” aknas on soovitatav ise proovida ja mängida kõigi võimalustega ja vaadata, kuidas lõpptulemus välja paistab.

Algselt on Sinu avatarile antud selga kindel komplekt riideid, aga Second Life’i maailmas ringi liikudes on võimalik leida terve hulk tasuta levitatavaid riideid, mille kandmiseks on vaja nad lihtsalt enda varalaekasse tuua ning seejärel varalaekas vastaval riideesemel topeltklõpsates see endale selga ajada. Riiete otsingut võid alustada juba sissejuhatava saare peal.

Uude kohta teleporteerumine

Second Life’i maailmas on võimalik kiiresti ühest kohast teise saada teleporteerumise abil. Teleporteerumiseks on vaja teada sihtkoha infot, mille leiab kõige lihtsamalt üles otsingut kasutades.

Koha otsingu avamiseks klõpsa nupul „Search” ning vali välja sakk „Places” (1). Esimeseks sihtkohaks võiks proovida näiteks Eesti saatkonda Second Life’is. Selleks sisesta otsingukasti „Estonian Embassy” ning klõpsa nupul „Search”. Otsingutulemuste hulgast vali välja Eesti saatkonna oma ning sinna teleporteerumiseks klõpsa nupul„Teleport” (2).

Nüüd viiaksegi Sinu avatar Eesti saatkonna ukse juurde, kust võid juba ise edasi jalutada ning avastada. Vaata, kas leiad saatkonnast üles selle näituse:

Mis edasi?

Edasi tuleb juba ise otsida ja vaadata. Karta pole midagi, aga leida on kuhjaga. Proovida tasub näiteks järgnevaid asukohtade otsinguid:

  • physics
  • language learning
  • programming
  • e-learning
  • classical music
  • nature
Tags:

Autorist