Minu tee ekraanivisioonideni

Edulugu

Asi algas sellest, et 2005. a kevadel tuli minul ja minu kolleegidel arvutiklassis läbi viia füüsika praktikumitööde vormistamise seminare. Tudengite arvu (300) ja arvutiklasside keskmist suurust (20 töökohta) vaadates sai selgeks, et ühte ja sama loengut tuleb pidada vähemalt 15 korda. Traditsioonilisel viisil õpetades oleks selline nädalakoormus ühele õppejõule ilmselgelt liig mis liig. Nii hakkaski mõte liikuma alternatiivsete õppevormide suunas. Küsisin endalt, kas ei oleks võimalik salvestada need operatsioonid, mida arvuti ekraanil teen, koos audiovormis kommentaaridega ühtseks videoõppematerjaliks?

Kui asja sügisel lähemalt uurima hakkasin, näitas kolleeg mulle tehnokratt Peeter Marveti kodulehel ekraanivisiooni e-valimistest ja soovitas mitte ratast leiutama hakata. Wikipedia vahendusel leidsin üle 10 erineva tarkvara, mis soovitud ülesande ühel või teisel moel ära oleks teinud. Aga millist nendest valida? Küsisin Marveti käest konsultatsiooni – millega tema oma ekraanivisioonid teeb. Vastuseks sain – Camtasia Studio.

Nädal hiljem olid mul nii vajalik riistvara (kvaliteetsemat sorti veebikaamera ja mikrofon) kui ka tarkvara (30 päeva prooviversioon Camtasia Studiost) arvutis olemas ja sain alustada oma esimese ekraanivisiooni salvestamisega. Ja üllatus-üllatus, tund aega hiljem oli täiesti aktsepteeritava kvaliteediga videoklipp juba valmis!

Kui nüüd detailidesse minna, siis nii lihtne see kõik muidugi ei olnud – kasutatav tarkvara pakub päris palju huvitavaid lisavõimalusi, mis videoloengu atraktiivsemaks teevad. Aega võttis videoloengusse sobiva tausta, lektori riietuse ja kaameraplaani väljavalimine, samuti sellise väljundformaadi leidmine, mis erineva tehnilise varustatusega vaatajale vastuvõetava kvaliteediga kohale jõuaks. Aga saadav lõpptulemus oli seda vaeva väärt – ekraanivisioonina salvestatud seminari puhul saab nüüd iga tudeng valida endale sobiva õppimise koha ja aja, samuti õppimise tempo. Tal on võimalik video vaatamine peatada ja siis õpitu ise praktikas järele proovida. Vajadusel saab video tagasi kerida ja selgusetuks jäänud koha uuesti üle vaadata. Õppejõud saab nüüd seminarides keskenduda tudengite konkreetsete probleemide lahendamisele. Soovitan sellist õppetöövormi kõigile!

Loe ja vaata lisaks:
Minu videoloengud
Camtasia Studio

Tags:

Autorist