Kaja otsustas kursust planeerides, et ta ei hakka kasutama täielikult veebipõhist õpet, sest keelekursuse puhul on oluline ka õppijate suulise eneseväljendusoskuse arendamine. Moodlet oleks Kajal vaja auditoorse õppetöö toetamiseks: õppematerjalide esitamiseks, õppijatega suhtlemiseks, õppijate teadmiste kontrollimiseks ja hindamiseks ning õppijate haldamiseks. Kaja paneb kursusele kogu vajaliku info, ajakava, juhised, õppematerjalid, viited lisamaterjalidele, ülesannete kirjeldused ning hindamis- ja suhtlemisvahendid.
Kuna Kaja õpetab inglise keelt, siis pakub ta õppijatele õpitu kinnitamiseks rohkesti eneseteste, mille abil saavad õppijad oma teadmisi kontrollida. Enesetestid loob Kaja Hot Potatoes programmiga, sest selle kasutamisega on ta tuttav juba varasemast ajast. Haridustehnoloog ütles, et Hot Potatoes´ga loodud eneseteste on lihtne Moodle kursusele üles panna.
Kursuse ülesehitamisel otsustas Kaja kasutada nädalakava formaati ning esitada nädalate kaupa vajalikud õppematerjalid, mida vastaval ajaperioodil lugeda tuleb, ülesannete ja tegevuste kirjeldused ning vahendid ülesannete sooritamiseks. Sellise kursuse formaadi puhul on õppijal hea ülevaade õppeprotsessi kulgemisest ning ajakavast.
Haridustehnoloog võttis Kaja vastu optimistlikult ning ütles, et hakkame siis kursuse loomisega pihta. Ta tutvustas Kajale Moodle erinevaid vaateid ja kasutajate rolle ning näitas kätte esimesed sammud kursuse disainimisel. Koos määrati ära kursuse nädalakava formaat, kujundusmall ja muud põhiseaded. Siis näitas haridustehnoloog, kuidas panna kursuse päisesse pilti ja tutvustavat teksti.
Õppematerjalid on tavaliselt iga e-kursuse lahutamatuks osaks. Haridustehnoloog soovitas materjalid Moodlesse üles panna veebilehtedena, interneti viidetena või luua Moodle enda vahenditega. Olemasolevad DOC- või PPT-failid on soovitav konverteerida HTML- või PDF-failideks.
Edasi prooviski Kaja haridustehnoloogi juhendamisel lisada kursusele faile ja vahendeid. Esimese nädala alla panid nad foorumi, kus õppijad tutvustavad ennast ja oma ootusi kursuse suhtes ning viite veebis olevale sõnaraamatule. Seejärel lisasid nad ka raamatu vahendi, mis võimaldab esitada materjale peatükkideks ja alapeatükkideks struktureeritult. Materjalid olid Kajal varem DOC-failidena olemas. Nüüd tuleb need veebis kasutamise jaoks sobivalt struktureerida ja Moodle raamatu vahendisse kopeerida. Mõnedes olemasolevates materjalides on kasutatud rohkesti pilte ning need failid soovitas haridustehnoloog PDF-failidena kursusele üles panna. Raamatu järele lisasid nad lingi ühele olemasolevale Hot Potatoes enesetesti failile.
Kursuse disainimist proovides oli aeg ootamatult kiiresti kulgenud ning Kaja avastas, et peab juba tundi tõttama. Ta lahkus haridustehnoloogi juurest kerge südamega, sest kursuse disainimine ei tundunud sugugi nii raske nagu ta oli ette kujutanud. Ta kavatses juba samal õhtu hakata iseseisvalt esimese nädala õppematerjale kursusele lisama. Haridustehnoloogilt sai ta kaasa koduse ülesande mõelda enne järgmist kokkusaamist üksikasjalikumalt õppijatele antavate tegevuste ja hindeliste ülesannete peale.
Sellest, kuidas Kaja koostöö e-kursuse loomisel kooli haridustehnoloogiga edasi sujub, võite lugeda uudiskirja järgmisest numbrist.