ESF e-õppe programmi BeSt raames loodi Tartu Ülikooli ja Tallinna Tehnikaülikooli haridustehnoloogiakeskused, et pakkuda kõrgkoolide ja kutseõppeasutuste õpetajatele ning õppejõududele multimeediateenuseid. Igas koolis ei ole multimeedia- või videospetsialisti, kes abistaks interaktiivsete õppematerjalide loomisel. Keskuste pakutavad multimeediateenused võimaldavad interaktiivsete materjalidega parandada loodavate e-kursuste ja õpiobjektide kvaliteeti.
Haridustehnoloogiakeskustest on võimalik tellida oma e-kursuse õppematerjalide ja/või õpiobjektide tehnilist teostust:
-
e-kursuste piltpealkirju, omanäolisi ikoone, skeeme, diagramme
-
õppematerjale või slaide konverteerituna sobilikku formaati
-
veebilehekülgi ja sisupakette, mis sisaldavad erinevaid multimeediaelemente (tekst, graafika, audio, video, animatsioonid)
-
animatsioone protsesside illustreerimiseks
-
juhendmaterjale ekraanivisioonidena
-
slaididega sünkroniseeritud video- või audioloenguid
-
õppevideoid
-
teste ja küsimustikke
Haridustehnoloogiakeskuste teenused pole tasuta, kuid õpetajatel/õppejõududel on võimalik teenuse tellimiseks kasutada BeSt või VANKER programmist saadavat e-kursuse või õpiobjekti loomise toetust.
Lisainfo pakutavate teenuste kohta:
Tartu Ülikooli haridustehnoloogiakeskus
http://www.ut.ee/516348
e-post: eope@ut.ee
Tallinna Tehnikaülikooli haridustehnoloogiakeskus
http://htk.ttu.ee
e-post: ht@ttu.ee
Arvamused teenuste tellijatelt:
- Kaido Reivelt, Tartu Ülikooli füüsika instituudi õppedirektor
Minu koostöö Tartu Ülikooli haridustehnoloogiakeskusega on seni olnud väiksemahuline, küsimus oli teatud kujunduselementide tegemisest füüsikaportaali. Selle eest kogemus on väga positiivne – meie suhtlus oli täpne ja konstruktiivne, pikki e-mõttepause ei tekkinud, tulemus sai minu hinnangul hea ja professionaalne. Igal juhul tahan koostööd jätkata.
- Andres Kurme, Tallinna Tehnikaülikooli polümeeride tehnoloogia õppetooli vanemteadur
Tellisin Tallinna Tehnikaülikooli haridustehnoloogiakeskusest videoteenust mitmel põhjusel. Esiteks ei ole mul endal vajalikku tehnikat ega selle kasutamise oskusi. Teiseks aidati mind haridustehnoloogiakeskuses stsenaariumi koostamisel ja nõustati, millistest elementidest peab atraktiivne õppefilm koosnema. Ka montaaži teostas haridustehnoloogiakeskus ja täiendas klippe tiitrite ja vahetekstidega. Olen haridustehnoloogiakeskusega koos teinud juba neli õppeotstarbelist lühifilmi ehk videopraktikumi. Minu ideede ja haridustehnoloogiakeskuse oskuste ning teostuse sünergias on sündinud väga head õppematerjalid.
- Priidu Peetsalu, Tallinna Tehnikaülikooli materjalitehnika instituudi vanemteadur
Huvitava ja informatiivse õppefilmi loomine algab selle süžeest. Samuti mängib olulist rolli tehnika olemasolu – mikrofonid, kaamerad ja valgustus. Sellise tehnika ost oma struktuuriüksusele ei ole kasulik, sest lisaks seadmete maksumusele peab keegi nendega ka töötama. Tallinna Tehnikaülikooli haridustehnoloogiakeskus aitas mul luua õppefilmi süžeed, filmida, toormaterjali töödelda ja lõike vajalike animatsioonide ja skeemidega kokku panna. Niimoodi on võimalik säästa oluliselt õppejõu aega ning saada kvaliteetne tulemus.
- Uku Visnapuu, vabahariduslik koolitaja, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia õppejõud
Minu koostöö eellooks Tartu Ülikooli haridustehnoloogiakeskuse inimestega olid õppejõudude koolitused, kus leidsin, et nendega on tore suhelda ning et nende sõnavõtud on minu jaoks tuumakad – nii tekkis usaldus. Kursustele e-tuge pakkudes ja toetades on suhtlus olnud alati väga kliendikeskne, paindlik ja operatiivne. Olen hästi rahulolev klient.