Kui Arno isaga koolimajja jõudis, olid tunnid juba alanud … Ehk siis iga kord, kui satun e-õppe teemal vestlema kolleegide, sõprade või muidu tähtsate persoonidega, saan aru, et paari nädalaga on välja tulnud taas miljon uut tehnoloogilist vahendit, millega ma pole jõudnud sammu pidada. Teistel kõigil juba pink soojaks istutud ja sissejuhatus tehtud, aga mina alles avan klassiruumi ust. Ega ma väga kurb selle üle pole, kõike ei jõua ega saagi jõuda.
Liiga palju uut
Aga väsitav on see vahel küll, et e-õppes oled nagu tühja kõhuga poes, ostad rohkem kui pärast süüa jaksad. Iga päev soovitatakse nii palju uusi vahendeid ja vidinaid. Usina õpijanusena muudkui kirjutad soovitusi ja linke üles erinevate materjalide juurde, teades üsna kindlalt, et ehk jõuad tutvust teha viie protsendiga sellest, millest kuulnud oled. Mitmel pool e-õppe seminaridel ja koolitustel on juttu olnud, et näiteks veeb 2.0 vahendid ja personaalsed õpikeskkonnad tekitavad rohkem segadust kui kasu. See kõik toob endaga kaasa vajaduse taas midagi tülikat (loe: uut) selgeks teha. Rääkimata uutest linkidest, kasutajanimedest ja paroolidest, mis tuleb meelde jätta, ning see pidi olema õppijatele väga tülikas. Tõsi ta on, e-õppes sellist olukorda, kus saab rahulikult leiba luusse lasta, ju polegi. Ma ise kaldun arvama, et seda ei tasuks nii dramaatiliselt võtta, ning arvan ka, et õppijad on vastupidavamad ja vastuvõtlikumad kui me, õpetajad-koolitajad, arvame. Ühel vahval meeskonnakoolitusel tutvustati mulle klassikuid tsiteerides, et muutusel on neli faasi: 1) šokk, 2) tunnistamine, 3) läbitöötamine ja 4) omaksvõtmine. Sellest johtuvalt on haridusmaastikul, kus tavaliselt protsessid pikad, e-õppe muutuv iseloom loonud olukorra, kus šoki faasist ei saagi välja, et hakata tunnistama, läbi töötama ja omaks võtma, kuna juba tuleb uus muutus peale ja jälle on šoki faas. Ime pole, et õpetajad väsivad, kui haridustehnoloog jälle uue tehnoloogilise vidinaga uksest sisse tuhiseb.
E-õpe ja loovus
Iga inimene, kes natukenegi e-õppega tegeleb, olles selle valdkonna omaks võtnud, teab, et see on ääretult loov tegevus, mis kulgeb meeletu kiirusega eri suundades. E-õpe ise sunnib meid olema leidlikud ja otsima uusi lahendusi vanadele protsessidele. Ma ütleks, et e-õpe käib käsikäes hea alguse põhimõtetega, mis räägivad õppimisest mängu kaudu, individualiseeritud õpikogemustest, valikute tegemisest jpm. Loovat mõtteviisi tuleb silmas pidada ka e-õppest tingitud muutusi taludes, sest tegelikult see treenib meid olema leidlikud ja innovatiivsed igas olukorras.
Käesoleva uudiskirja üheks läbivaks sõnapaariks ongi just loovus ja innovatsioon. Lõviosa artikleid õpetab lugejat olema selle sõnapaari egiidi all kiire, mänguline, leidlik ja laiahaardeline. Kuidas täpselt, lugege juba ise edasi, see on vaeva väärt!
Ideed ja ettepanekud uudiskirja sisu kohta on oodatud aadressil uudiskiri@eitsa.ee.
Hi Biz! Personally, I would say to take on weight lifting very seriously. You don’t really look very big in size. I think yo&u#8217;re mostly looking for the muscle/fat ratio to change, right? Heavy weight lifting can do that. Marion