E-õpe kaante vahel: lugeja soovitab

E-learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning, 2nd edition. Ruth Colvin & Richard E. Meyer, 2008.

See käsiraamat on Ameerika Ühendriikides tuntud ja tunnistatud oluliseks lugemismaterjaliks. Mõeldud on see nii e-õppega tegelejatele (peamiselt õpidisaineritele) kui ka otsustajatele, kes vastutavad e-õppe materjali kvaliteedi eest. Õpidisaineri seisukohalt aitab raamat meeles pidada, kuidas rakendada multimeediat elektroonilise õppematerjali koostamisel kõige efektiivsemal moel.

Raamat paistab silma eeskätt selle poolest, et koostatud juhtnöörid lähtuvad praktikast ja empiiriliste uuringute tulemustest – mitte arvamustest ega pedagoogilistest teooriatest. Juhtnöörid elektroonilise õppematerjali loomiseks on hästi esitatud. Neid illustreeritakse paljude näidete ja juhtumitega päriselust.
Paraku tuleb aga öelda, et juhtnööride järgimisel on võimalik ka eksiteele sattuda, kui tekib ahvatlus neid juhtnööre pimesi järgida. Näiteks soovitatakse raamatus kasutusele võtta avatare, aga palju sõltub sellest, kuidas rakendatakse avatari mõistet. Uuringud tõesti kinnitavad, et avatarid hõlbustavad õppimist. Aga see ei tähenda, et kõik avatarid alati hõlbustavad õppimist, vaid ainult teatud viisil disainitudavatarid, ja võib ka väita, et avatarid ei sobi üldse mõningatesse õppekontekstidesse.

Minu meelest on see siiski hea käsiraamat, kust võib leida väga hea kontrollnimekirja ja näidisanalüüsi, mis näitavad, kuidas juhtnööre praktikas rakendada. Raamatu juurde kuulub ka CD-plaat, millel on analüüsitav õppematerjal.

Tags:

Autorist