Aasta 2012 hakkab lõppema. Veel on tema teed käia 1,5 kuud, aga see aeg läheb väga kiiresti. Juba on hakanud tekkima kiirustamine. Iga aasta lõpus tempokalt toimetades on tunne, et kõik asjad peab nüüd ja kohe sellel aastal ära tegema. Tegelikult tuleb ju uus aasta ja kõik see, mis pooleli jäi, läheb edasi. Minul on järgmine aasta juba kümnes e-õppe valdkonnas.
Põnev on sellele kümnele aastale tagasi mõelda, mis on juhtunud ja kuidas see kõik algas. Kümme aastat tagasi oli peamiseks teemaks õpikeskkond WebCT ja selle laiema kasutamise propageerimine. Nüüd räägime digiajastust ja innovaatilisest mõtlemisest. Huvitav on olnud eelkõige see, et täpseid aastaplaane siin teha ei saa. Saab kirjeldada eesmärke, mida me soovime saavutada, aga tee, kuidas eesmärkideni jõuda, on sageli hoopis teine, kui alguses planeerisime. Alguses saab isegi kavandada esimesed strateegilised sammud ja siis hakkab kõik planeeritu muutuma. E-õppe valdkond on üks põnev ja pidevas muutuste keerises toimiv valdkond. Pidevalt tuleb uusi asju ja uusi lähenemisi ning kiire analüüsi tulemusena pead oskama eraldada terad sõkaldest. Mitte kõik, mis alguses paistavad vahvad ja kihvtid arusaamad ja vidinad, ei vii meid eesmärgi saavutamisele lähemale. Tähtis on teel olles eesmärke mitte ära kaotada. Töötamine e-õppe valdkonnas hoiab kaua noore ja värskena, sest tänane päev ei ole homme ja homsed asjad erinevad ülehomsest. Siin valdkonnas saavad edukalt toimetada inimesed, kes armastavad muutusi, kelles uued ülesanded ja tegevused ei tekita stressi.
Sama on koolis, mis on kogu aeg muutuses. Seal ei ole enam neid õpilasi, kes käisid seal eile, tänaste õpilaste soovid kooliharidusele on juba hoopis teised ning homsetega ei ole me veel isegi kohtunud. Kõik õpilased on erinevad, kõik nad vajavad uusi ja teistsuguseid õpetamisstiile. Peaasi, et me selles muutuses oma eesmärki ära ei kaota – anda head haridust meie lastele. Milliseid vahendeid ja tehnoloogiaid me selleks kasutame, oleneb väga palju ajastust. Peaasi, et me eesmärgi saavutamisel ei jookseks kohe iga vahva ja vilkuva vidina juurde, hõigates: “Just seda on vaja, et anda head haridust!” Praeguses maailmas tuleb analüütiline mõtlemine kasuks.