Uus õppeaasta, uued tuuled

Toimetaja veerg

Kõik on uus septembrikuus – õppeaasta, e-Õppe Uudiskiri ning uudiskirja toimetaja. Värskelt hariduse infotehnoloogia valdkonda tulnuna hämmastab mind eelkõige see, milline suur valik programme ja projekte on õpetajatele ning õppejõududele kättesaadavaks tehtud, et ergutada õppimist ja hõlbustada õpetamist infotehnoloogiliste vahendite abil. Olen varem töötanud haridusasutuses ning nüüd on põnev näha seda poolt, kust need samad õppeasutused tuge saavad, kus õpetajatest saavad ühtäkki õppurid, et infotehnoloogiliste vahenditega sina peale saada. Kui aga uusi programme ja materjale tuleb nagu seeni pärast vihma, siis kuidas kõiges selles ikkagi orienteeruda?

Kuigi iga õpetaja on lõpuks otsustaja, mida kasutada, on hea võtteid jagada ning kogemusi vahetada, milleks ka e-Õppe Uudiskiri võimalusi pakub. Seekordses uudiskirjas tutvustame kahte magistritööd, mis on võtnud vaatluse alla õpetajate ja koolide digipraktikad, andes ülevaate tahvelarvutite kasutamisest Eesti koolides ning õpetajate valmisolekust kasutada tundides IKT vahendeid. Neist nähtub, et kuigi õpetaja tahe võib olla suur, jäävad mitmed koolid hätta seadmete hankimisel. Kindlasti tasub silma peal hoida programmidel, mis toetavad IKT vahendite soetamist koolidesse ja lasteaedadesse. Ka HITSA Innovatsioonikeskus on välja kuulutanud taotlusvooru arvuti teel juhitavate seadmete hankimiseks õppetööks nii alus-, üld- kui ka kutsekoolides. Taotlusi saab esitada 30. septembrini 2014!

Tehnoloogiliste õppevahendite olemasolu on üks osa võrrandist, õpetajate pädevus ja teadlikkus teine küsimus. Traditsiooniliselt on e-Õppe Uudiskiri pakkunud mitmeid töölehti, tutvustamaks värsket kraami tehnoloogiaturul. Seekord anname ülevaate Aurasma rakendusest liitreaalsuse objekti loomiseks, samuti Arduino platvormist. Milliseid võimalusi õppetöösse lisab see, kui õpilased saavad ise virtuaalset ja reaalset keskkonda omavahel kombineerida! Aurasma näidisvideoga tutvudes muutusin korraks jälle õpilaseks, kes uudishimulikult küsis – mida kõike sellega veel teha annaks, tahaks ise ka midagi luua!

Miks mitte ergutada ka enda õpilasi uusi väljakutseid vastu võtma. Selle sügise üks märksõnu on Code Week, mis toimub 11.–17. oktoobril üle Euroopa ning mille raames korraldatakse üritusi programmeerimise ja sellega seotud oskuste õpetamiseks ka Eestis. Code Week’i raames saab avalöögi Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse korraldatav õpilaskonkurss ProgeTiiger, millega innustatakse noori oma tehnoloogilisi võimeid loomingulise õppeprotsessi kaudu arendama. Konkursil on kolm etappi, eelvoorud toimuvad 11.–17. oktoobril.

Uute vahendite kasutamine ja kiire infotehnoloogiline areng võib kohati isegi hirmutav tunduda, sest alati ei pruugi kõik kohe välja tulla või esimese hooga õigesti minna. Õppeaasta alguse puhul on hea meeles pidada meie seekordse e-õppe persooni, TÜ haridusteaduste instituudi haridustehnoloogia keskuse juhataja Margus Pedaste sõnu: „Ärme hindame seda, missugune oli eksimuse tagajärg, vaid seda, missugust mõju eksimus avaldas inimese arengule.“

Julget ning tegusat uut õppeaastat!

Tags:

Autorist