Kuidas jääda ellu e-õppe džunglis?

E-õppe kohvik-klubi

Niisiis, te olete õppejõud, kes kaks aastat tagasi sai maha oma esimese kursusega, millel arvestatav e-õppe tugi. Te analüüsisite oma senise kursuse õpetamisega kaasnevaid probleeme, panite materjalid veebipõhisesse keskkonda, et ka loengult puudujad need kätte saaks; otsisite igale teemale veebist lisamaterjale, et süvitsiminejatel oleks sellest tuge ja uurimispõhiseks kodutööks ainet; te organiseerisite diskussioone aine põletavatel teemadel foorumis, kasutades toimivaid rühmatöö metoodikaid; lasite tudengitel oma töödest portfoolioid moodustada ja koostasite õppijatele teste, nii nende enesejuhtimise toetuseks kui kontrollimaks terminoloogia valdamist ja põhimõistetest arusaamist.  Veebipõhise keskkonna kursuse administreerimise vahendid andsid teile vahendid arvuka kursusel osalejate hulgaga toimetulemiseks, sest testi tulemused said tabelisse automaatselt ja rühmatöö punktide panemine polnud ka ületamatu. Eelmisel aastal aitasite ka oma teised kursused otsapidi e-õppe keskkonda, sest kui materjalid olemas, kogemus käes, siis uue kursuse tehniline toimetamine ei võtagi nii palju energiat, eriti kui abivalmis haridustehnoloog ka toeks on.

Tundub, et nüüd võiks loorberitele puhkama jääda, sest suur töö on tehtud, ülemused rahul, sest saavad teie töö põhjal aruannetesse kirjutada ilusaid lauseid e-õppe arenemisest allüksuses ja tudengite tagasiside on ka märgatavalt positiivsem.. Aga teie südames närib rahulolematuse uss: see esimene kursus hakkab juba käes vanaks minema – kaks uut teemat peaks juurde võtma, ühte teemat uute materjalidega tublisti turgutama, vaatama, et uued asjad vanadega korralikult haakuksid, mõned diskussioonid on vaja ümber korraldada jne.. Ja kui te mõtlete järgmisele õppeaastale, siis on aeg käes ka kõiki teisi kursusi otsast uuendama hakata. Ja selle töö maht hirmutab teid – üsna sama moodi, kui hirmutas esimese kursusega e-õppele sõrme andmine.

Seda, kuidas nn. teise laine harjal ellu jääda, me arutamegi koolitusseminaril “Koostöövõrgustikud hariduses” paralleelsessioonis “e-õppe kohvik-klubi” 07. detsembril. Oodatud on need, kel vastav kogemus olemas, kui need, kes tahavad teada, mis neid pärast edukat e-õppe kursuse koostamist lähematel aastatel ees ootab.

Tags:

Autorist