Tänud huvitava e-õppe aasta eest!

Täna hoiate käes selle aasta viimast Uudiskirja. Alati, kui alustan oma artiklite kirjutamist, loen veelkord eelnevalt läbi juba ilmunud Uudiskirjad. Põnev on jälgida seda arengut, mis iga Uudiskirjaga kaasas käib. Tundub, et nelja Uudiskirja väljaandmine aastas on muutunud juba traditsiooniks nii Uudiskirja toimetusele kui ka lugejatele. Vahva on jälgida, kui põnev ja huvitav aasta see on olnud. Kui oma esimeses Uudiskirjas rääkisime kahest konsortsiumist – Eesti e-Ülikool ja Eesti e-Kutsekool, siis aasta lõpetame ühises organisatsioonis – e-Õppe Arenduskeskuses.

Organisatoorselt leiavad aasta lõpus veel aset uued muutused, millega soovime parandada koolidele pakutavate teenuste kvaliteeti. Alates 04. detsembrist asub tööle koolituse projektijuht Triin Pajuri, kelle vastutusalasse jääb e-Õppe Arenduskeskuse poolt pakutavate koolituste kvaliteedi ja õppejõudude haridustehnoloogiliste pädevuste kriteeriumitele vastavusse viimine. Karin Ruuli uueks ametinimetuseks alates 04. detsembrist on peaharidustehnoloog. Karin vastutab edaspidi sisutootmise (e-kursused ja õpiobjektid), uute tehnoloogiliste lahenduste testimise ja integreerimise ning ka haridustehnoloogide töö efektiivsemaks muutmise eest koolides. IT projektijuht Oleg Rudash lahkub alates novembri lõpust, et rakendada ennast uutes väljakutsetes ja võimalustes. Seoses sellega on IVA administeerimine ja haldamine läinud üle Tallinna Ülikoolile, mis kindlasti lihtsustab ja parandab IVA õpikeskkonna kasutamist. Tööle tuleb ka WebCT administraator. Aasta lõpp on käega katsuda ning selle kahe kuuga tuleb tõesti palju uuendusi organisatoorselt, aga loodan, et kõik läheb valutult ning uuest aastast on meie efektiivsus ja abi koolidele e-õppe juurutamisel suurem.

Oleme tänaseks lõpetanud ka Eesti e-Kutsekooli konsortsiumi liikmete külastamise. Soovin väga tänada kõikide koolide direktoreid ja rektoreid ning teisi juhtkonnaliikmeid selle meeldiva võimaluse eest kohtuda ja arutleda, kuidas saame koos parandada ning muuta jätkusuutlikumaks e-õppealast tegevust kutsehariduses. Need kohtumised andsid mulle isiklikult palju mõtlemisainet, ideid ja ka jõudu tegutseda edasi antud valdkonnas. Nüüd on mul tänu nendele kohtumistele päris hea ülevaade kutsehariduses toimuva kohta nii kutsekooli kui ka rakenduskõrgkooli tasemel. Need kohtumised ei jää viimasteks ja järgmise aasta sügisel kindlasti kohtume Teiega uuesti.

Käesoleva e-õppe aasta lõpetame vahva lõpuüritusega – Narva koolitusseminariga. 7.-8. detsembril toimub Narva kutseõppekeskuses koolitusseminar „Koostöövõrgustikud hariduses“ (http://narva2006.e-uni.ee). Selle aasta viimane Uudiskiri on pühendatud koolitusseminarile, et tutvustada Teile ettekandeid ja teemasid, mis leiavad Narvas käsitlemist. Plenaarsessioonid annavad ülevaate koolitusseminari põhiteemast – koostööst, kommunikatsioonist ja rahvusvahelisest dimensioonist. Väga hea meel, et oleme saanud ettekandjateks oma ala tipud – Marju Lauristini ja Peeter Normaku. Paralleelsessioonide kokkupanemisel oleme püüdnud tuua Teieni juba toimivaid edukaid näiteid ja eeskujusid e-õppe vallas. Eesti e-Kutsekooli projekti e-VÕTI raames on valminud mitmed huvitavad ja põnevad õpiobjektid. Koolitusseminari paralleelsessioonis „Õpiobjektid“ leiate kindlasti vahvaid ja põnevaid näiteid ning ideid oma õpiobjektide tegemisel. Kaks sarnast paralleelsessiooni „Parimad e-kursused“ ja „e-õppe võimalused“ tutvustavad Teile selle aasta kevadel Eesti e-Ülikooli poolt auhinnatud e-kursuseid ning kuidas erinevates valdkondades on edukalt kasutatud e-õppe võimalusi. Sessioon „Tehnoloogilised vahendid“ on pühendatud juba e-Õppe Arenduskeskuse poolt soetatud litsentside kasutamisele ja ka uutele tehnoloogilistele võimalustele, mis toetavad e-õppe juurutamist koolides. Temaatilised võrgustikud on üheks heaks näiteks eduka koostöö võimalikkuse kohta hariduses.

Sessioonis „Temaatilised võrgustikud“ tutvustatakse edukamalt käivitunud temaatilisi võrgustikke. Ehk nende ind ja edu süstib ka teistesse temaatilistesse võrgustikesse motivatsiooni seda rasket vankrit edasi vedada. Tänu Euroopa Liidu rahastamisele on Eesti kõrgkoolid partneriteks ja koordinaatoriteks paljudes rahvusvahelistes projektides. Püüame oma seminaridel ja konverentsidel ikka tutvustada erinevaid projekte, et tekiks parem ülevaade, mis on teoksil. Sessioonis „Koostöö projektid“ anname ülevaate nii rahvusvahelistest projektidest kui ka ESF raames ühest suurest kõrgkoolide vahelisest projektist LÜKKA. Sellel koolitusseminaril püüame anda e-õppe kohvik-klubile uue hingamise. Sessioonides „e-õppe kohvik-klubi“ tulevad aruteluks kaks põnevat teemat, millele on mõeldud, aga mida ei ole püütud lahti rääkida ning lahendust leida. Esimeses e-õppe kohvik-klubis arutleme teema üle „Kuidas ellu jääda e-õppe džunglis?“, millised karid ja rõõmud ootavad e-õppejõudu ees pärast esimest edukat e-õppe kursuse koostamist lähematel aastatel. Teises e-õppe kohvik-klubis „Kas me tunneme? Kas me oleme varem kohtunud?“ püüame leida vastuse küsimusele, et kes siis ikkagi on teiselpool interneti avarusi ning kuidas tagada ja kindel olla, et see on ikka seesama õppija, keda ma mäletan oma tunnist.

Loodan, et see lühike ülevaade aitab kahtlejatel otsustada, kas tulla detsembris Narva ning annab kindlust neile, kes on juba otsustanud. Registreerimine on avatud 1. detsembrini. Oleme alustanud ka e-Õppe Arenduskeskuse 2007. aasta kevadise konverentsi korraldamist ja programmi kokkupanemist. Kui lugejatel on siinkohal ideid, siis ootan neid hea meelega.

Suur kummardus oma vahvale meeskonnale selle põneva aasta eest, Teiega koos läheksin kasvõi lahingusse e-õppe kestmise ja arengu eest.

Tänan kõiki Uudiskirja artiklite autoreid nende vahvate mõtete ja ideede eest, mis on meile sellel aastal saadetud.

Tänud Uudiskirja kolleegiumile, kes ikka leidis oma vabast ajast aega, et panna kokku neli põnevat Uudiskirja numbrit.

Suured tänud meie toetajatele ja vahest ka nähtamatutele abilistele, kes on aidanud seda e-õppe vankrit vedada ja ikka õiges suunas hoida.

Kauneid jõule ja ideederohket uut aastat!

Tags:

Autorist