Osale Tiigrihüppe Sihtasutuse haridusportaalis toimuvatel e-kursustel!

Tiiger hüppab

Tiigrihüppe Sihtasutus korraldab oma haridusportaalis erinevaid e-kursuseid ja õppimisüritusi. Tiigrihüppe SA haridustehnoloogi Ingrid Maadvere sõnul meeldib õpetajatele õppida sellisel viisil, kus aeg ja koht pole määravad. Kursused on praktilised, kestavad kuus-seitse nädalat, on üldhariduskooli õpetajatele tasuta ning õpetajad saavad õpitut kohe õppetöösse integreerida. Lõputööna tulebki üldjuhul esitada midagi, mis on tehtud juba koos õpilastega. Ka sel õppeaastal jätkuvad e-kursused Koolielus ja kindlasti lisandub uusi põnevaid valikuid. Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi haridustehnoloog Merike Hein võttis möödunud õppeaastal osa kõigist üheksast Koolielu pakutud õppimisvõimalusest. Kuidas ta sellega toime tuli, küsib Madli Leikop.

Merike, mis ajendas Sind igast kursusest/õppimisüritusest osa võtma? Ja mis on tulemused?

Eelmisel kevadel lõpetasin ülikoolis magistriõpingud kahel erialal – infotehnoloogia ja informaatikaõpetaja. Tekkis vaba aega. Sügisel tegin teoks oma ammuse plaani võtta osa nii erinevatest infotehnoloogilistest kui ka käsitööga seotud koolitustest. Käsitöö on kujunenud aastatega minu hobiks.

Haridusportaal Koolielu andis võimaluse kursustest veebi vahendusel osa võtta. Erinevad koolitused andsid möödunud õppeaastal suure tõuke selleks, et muuta arvutiõpetuse tunnid õpilastele veelgi vastuvõetavamaks ja õpihimu tekitavaks. Samuti sain suhelda teiste osavõtjatega (õpetajatega) – kuulata ja jagada kogemusi. Iga koolituse lõpus tekkis tahtmine tulla järgmistele taolistele üritustele. Tänu positiivsele tagasisidele kutsusin ka kolleege osalema. Tekkis kambavaim.

Koolielu õppimisüritusi ja kursusi oli kokku üheksa, millest mõne teemaga olin varem kokku puutunud kaudselt. Seega, enamasti sisaldasid koolitused minu jaoks ikka midagi põnevat ja huvitavat. Sai kinnistatud eelnevaid teadmisi ja ammutatud uusi.

Kas ajapuudus ei seganud? Või on vastupidi – e-kursus aitab aega kokku hoida?

Minu eelmise õppeaasta töökoormus oli piisavalt väike ja nii oli mul võimalus osaleda. Samas võin öelda, et kui olnuks ka vastupidi, oleks ma kindlasti osa võtnud igast koolitusest, sest juba lühend “e” ütleb kõik. Nõustun täiesti väitega, et e-kursus aitab aega kokku hoida. Juba Koolielu koolituste ülesehitus oli selline, mis andis õpetajale võimaluse ülesanded õigeaegselt esitada ja samas tegutseda n-ö omas tempos. Kes kõike teeb, see palju jõuab.

Mis enim meelde jäi, mida oled saanud praktilises töös kõige rohkem kasutada?

Kõige eredamad mälestused on nii digipiltide, mp3- kui ka animatsioonikursustelt. Nii et kui tahate teada, milline kõige enam meeldis või meelde jäi, siis jään vastuse võlgu.

Tiigrihüppe Sihtasutuse haridusportaalis jätkuvad e-kursused ja õppimisüritused ka sel aastal: “Digipildid koolielus”, “MP3 koolielus”, “Internetiturvalisus koolielus”, “Koostööprojektid õppetöös”, “Uurimistöö vormistamine” ja “E-raamatud” on vaid mõned näited. E-koolitustel saavad osaleda ainult Koolielu portaali kasutajateks registreerunud inimesed. Selle õppeaasta e-kursuseid ja õppimisüritusi vaata siit.

Oma õppetöös olen saanud kasutada kõigi üheksa kursuse raames tehtud materjale. Lisaks olen õpetanud õpilasi neid kasutama. Noorematele õpilastele meeldis kõige enam animatsioonide koostamine ja õpimängude mängimine, vanematele e-raamatute koostamised. Uurimistööde ja referaatide vormistamise kursus läks ka asja ette, sest kursuse käigus saadud teadmistega sain aidata oma uurimistöö juhendatavat. “Koostööprojektid õppetöös” andis võimaluse siduda kahe kooli õpetajad ja luua väike, kuid edasiarendatav projekt.

Oma uues ametis – haridustehnoloogina – saan saadud teadmisi oma kooli õpetajatele näidata ja julgustada neidki samadest koolitustest alanud õppeaastal osa võtma.

Tags:

Autorist