MIT App Inventor on veebipõhine keskkond mobiilirakenduste programmeerimiseks Androidi telefonidele. Luua võib väga erinevaid rakendusi, näiteks oma kodukohta tutvustava äpi, lihtsa kalkulaatori või hoopis mõne mängu. App Inventor avaneb veebiaadressil http://appinventor.mit.edu, alustamiseks klõpsa „Create“. Sisenemiseks kasuta Google’i kontot ja vali „Luba“ või „Allow“.
Klõpsates „Start a new project“, sisesta äpi nimi (nimes ei tohi olla tühikut) ja klõpsa „OK“. Lohista vasakult paneelilt Palette -> User interface ekraanile (screen1) kaks tekstikasti (textbox) arvude sisestamiseks. Komponentide (components) paneelil muuda nende nimetust, näiteks arv1 ja arv2, siis on hiljem lihtsam programmeerida. Omaduste (properties) lehel võib muuta fondi suurust ja vihjet (hint). Vihjeks sobib näiteks – sisesta arv 1.
Tehete valikuks on vaja nuppe (button). Et saaks mitu nuppu kõrvuti panna, lohista „Layouti“ alt Horizontal Arrangement 1 ehk tabeli rida. Omakorda selle sisse lohista tehtemärgid ehk nupud. Teeme esialgu kalkulaatori vaid liitmise ja lahutamise tarbeks, selleks lohista kaks nuppu. Muuda nende nimetust – liitmine, lahutamine. Omaduste paneelilt muuda ära kuvatav tekst (text), olgu selleks + ja – märgid. Lisaks muuda nuppude mõningaid omadusi: muuda kirja suuruseks 20, vali font Bold, vali nuppudele meelepärane taustavärv ja laiuseks (width) 40 pikslit.
Vastuse kuvamiseks tuleb lohistada ekraanile üks silt (label). Nimeta see ümber vastuseks, muuda omaduste paneelilt soovi korral kirja suurust, paksust, taustavärvi. Kuvatav tekst võiks esialgu olla 0 (null) ja sildi laiuseks võiks valida Fill parent – ehk kogu ekraani laius. Kalkulaatori kujundus kahe arvu liitmiseks või lahutamiseks on valmis. Ekraan1 näeb välja selline.
Programmeerimiseks tuleb valida ülevalt paremalt nupp „Blocks“. Programmeerimine on väga sarnane Scratchile, käsklused ja tegevused tuleb kokku panna n-ö pusletükkidest, mis on erinevat värvi ja erineva kujuga.
Programmi loomiseks vajalikke pusletükke leiab plokkide alt „Logic“, „Math“ jne, aga ka lisatud komponentide alt – liitmine, vastus jne. Vajalik tükk tuleb välja valida ja see programmeerimise alale (viewer) lohistada. Teatud pusletükke, nagu tehted, arvud, värvid jne saab ka lihtsalt kirjutades. Näiteks kirjutades vabale alale kaldkriipsu, saab kohe jagamise tükikese. Plokkidest saab teha koopiaid ja neid seejärel muuta. Üleliigse tüki saab panna prügikasti.
Kahe arvu kokku liitmise programm ehk kui vajutate nupule .
Selleks tuleb valida vasakult nupp „Liitmine“ ja avanevast valikust tükk „When liitmine Click do“ ehk mis juhtub, kui vajutatakse nupule liitmine. Sel juhul tuleb kokku liita arv1 ja arv2 ning kuvada see vastuse alal.
Vajalikud tükid programmi loomiseks leiab nuppude vastus, arv1 ja arv2 alt. „Liitmistehte tüki“ leiab valiku „Math“ alt või kirjutades valgel alal +. Nendest tükkidest tuleb kokku panna järgnev kood, et kahe arvu liitmine toimuks pluss-märgile vajutamise tulemusena ja näeksime vastust.
Sarnane kood tuleb koostada ka lahutamistehte jaoks. Kõik tükid võib ühekaupa kokku vedada või teha eelnevast koopia (parema klahviga Duplicate) ning viia sisse vajalikud muutused.
Rakendust võib vaadata arvutis emulaatoriga või nutiseadmega
Valmis programmi käivitamiseks (kontrollimiseks) emulaatoriga tuleb installida arvutisse emulaatori programm aiStarter ja see käivitada. Seejärel klõpsata App Inventori leheküljel Connect > Emulator ja oodata. Kui tekib probleeme, siis võib App Inventoris klõpsata Connect > Reset Connection või sulgeda programm (ctrl + C) ja käivitada uuesti.
Telefonis käivitamiseks tuleb esmalt telefonil lubada rakenduste alla laadimine muudest allikatest peale Play poe. Selleks tuleks telefoni seadete alt leida turvalisus (security) ning valida “Tundmatute allikate lubamine”. Seejärel saab programmi nutiseadmesse installida.
Programmi käivitamiseks Androidiga nutitelefonis on kolm võimalust:
- WiFi kaudu. Telefon ja arvuti peavad olemas samas WiFi-võrgus. Telefonile tuleb paigaldada rakendus MIT AI2 Companion. MIT App Inventori lehelt valida Connect -> Al Companion. Saadud kood tuleb skännida telefoniga.
- QR-koodi abil. Klõpsa MIT App Inventori lehel Build > App (provide QR code for .apk). Skänni kood sisse QR-koodi lugeva mobiiliprogrammiga. Rakenduse fail laaditakse sinu nutitelefoni, see tuleb paigaldada ja käivitada.
- USB-juhtmega. Ühenda mobiil juhtmega arvuti külge. Vali MIT App Inventori lehele Build -> App (Save apk). Salvesta fail mobiiltelefoni. Seejärel ühenda juhe lahti, käivitada salvestatud fail.
Siiani loodud rakendus näeb välja selline.
Täienda seda rakendust
Kui liitmine ja lahutamine töötavad, siis lisa juurde nupud korrutamis- ja jagamistehte jaoks ning loo ka nende toimimiseks programm. Lisa nupp „Kustuta“, millega saab tulemust kustutada. See tähendab, et vajutades kustutamisnupule, on vastuse lahtris uuesti 0 ja sisestatavate arvude ala on tühi. Kood peab välja nägema selline:
Proovi seda lihtsat kalkulaatorit veel täiendada erinevate kujunduselementide ja lisavõimalustega.
With Michael Keaton as Beetlejuice making us cry with laughter in this 1988 movie,
you can just imagine the costumes available
for this character. ” Today the last two additions have been revealed and their names are “Bookworm” and “Big Baby.
As with his other movies he definitely did not disappoint
with the Ayrton Senna Movie Soundtrack or the actual documentary itself.
Hey very cool website!! Guy .. Beautiful .. Superb ..
I’ll bookmark your site and take the feeds additionally?
I am happy to find numerous helpful information here within the put up, we’d like work out more techniques
on this regard, thank you for sharing. . . . . .